קסם הבטון

הבטון שהיה נחשב במשך שנים לחומר קר ומנוכר הפך בשנים האחרונות לטרנד עיצובי יוקרתי. אדריכלים ומעצבי הפנים מהמובילים בעולם מאמצים אותו בחום ומשלבים את הבטון האדריכלי ביצירותיהם, יכולות העיצוב בבטון הן מופלאות ובלתי מוגבלות, שילובי הדוגמאות, הצבעים והמרקמים הפכו לחגיגת עיצוב גדולה ויוקרתית.

עיצוב: נעמי יחזקאל, אדריכלות ועיצוב פנים.  צילום: גלעד רדט

 

 

קצת על ההיסטוריה של החומר

 

הבטון העתיק ביותר שהתגלה בישראל הוא באזור הגליל, מרכיביו של הבטון העתיק כללו אבקת אבן גיר וסיד שרוף עם מים ואבן.

 

כבר בימי האשורים והבבלים ידעו לייצר את בטון ויש אף גורסים שידע זה קיים מזה 7,000 שנה.

 

השימוש הנפוץ ביותר בבטון נעשה ביוון העתיקה כ - 500 שנים לפני הספירה.

 

בתחילת המאה הראשונה לספירה מהנדסי האימפריה הרומית פיתחו את תהליך ייצור הבטון ומרכיביו והפכו את הבטון לחומר גלם מקובל לבנייה, בעיקר בפרובינציית בריטניה וכן באמת המים בקיסריה שבישראל.

 

מאז ועד לתחילת המאה ה- 19 עבר הבטון תהליכי פיתוח רבים ובשנת 1824 נרשם באנגליה הפטנט לייצור בטון המתבסס על מרכיב יסודי בשם "צמנט פורטלנד" אותו מוהלים עם חול, אגריגט ומים, הוא הבטון הבסיסי המוכר לנו כחומר חזק וגס המשמש לבנייה קונסטרוקטיבית אך לא כחומר גמר דקורטיבי.

 

 

והיום....

 

הבטון הפך בשנים האחרונות ללהיט דקורטיבי בעולם העיצוב המודרני. אדריכלים ומעצבי פנים שחיפשו משהו חדש, מלהיב ושונה מכניסים אותו אל תוך הבית.

 

צילום: עידן גור

 

אם עד היום הבטון נתפס כחומר גלם קשה ומנוכר, אפור ולא אסתטי, אשר שימש בעיקר לבנייה של מבנים ציבוריים ותעשייתיים והתקשר לחללים מוסדיים גדולים ומנוכרים, היום הפך הבטון לחומר אדריכלי מודרני ויוקרתי.

העבודה עם בטון היא כמעט אין סופית, אפשר לייצר ממנו שלל עיצובים וטקסטורות וחדשניות. יש לו מראה מחוספס, תעשייתי, צעיר ועכשווי. הבטון משלב את הקשה עם הרך וניתן להפיק ממנו מרקמים רבים, גימורים מיוחדים, אפקטים מהפנטים וטקסטורות גסות ומחוררות והוא גם מצוין מבחינה אקוסטית.

 

אולם התצוגה של "Brickim ArcBeton" בהרצליה. עיצוב: לי-את פלד-חיות. צילום: גלעד רדט

 

"הבטון האדריכלי מפריך את התפיסה בה הבטון הוא חומר בסיס קר ומנוכר. השימוש בבטון אדריכלי מאפשר יצירת אין סוף אפשרויות לפורמטים, ממדים, טקסטורות וגוונים.

את אופיו הגס, התעשייתי והגולמי של הבטון שהוא יפה לכשעצמו, שדרגנו לחומר גמר אדריכלי ומעוצב בעל אופי אלגנטי ומעניין המעניק לחלל מראה רך, חמים, ביתי ומזמין מבלי לאבד את יופיו המקורי של החומר.

 

צילום: גלעד רדט

 

בתום שנה של עיצוב ופיתוח, השקנו קולקציית אריחי חיפויי קיר, ייחודית ובלעדית מבטון אדריכלי תלת ממדי ליישום פנים וחוץ" אומר למערכת נדלן. קום דודי קוכמייסטר הבעלים של - Brickim ArcBeton.

 

צילום: גלעד רדט

 

מעבר לכל היופי שניתן להפיק מהבטון האדריכלי, זה חומר שמחזיק מעמד לאורך שנים, יש לו עמידות גבוהה לתנאי אקלים שונים ולרטיבויות והוא מעניק בידוד איכותי.

 

עיצוב: לי-את פלד-חיות. צילום : עידן גור

 

"חיפוי בבטון אדריכלי ניתן לבצע בכל חללי הבית ומחוצה לו. בניגוד לתפיסה של חומר קר ומנוכר, הבטון במרקמים מסוימים ובגווניו חמים מוסיף תחושה של חמימות וביתיות, בחללים גדולים וקטנים כאחד.

זה חומר עם נוכחות דומיננטית, חזקה ועוצמתית, לכן חשוב להוסיף את אלמנט העיצוב הזה בשיקול דעת וטוב טעם" אומרת לי-את פלד–חיות, מעצבת פנים מובילה.

 

אולם התצוגה של "Brickim ArcBeton" בהרצליה. עיצוב: לי-את פלד-חיות. צילום : גלעד רדט.

 

אין טוב יותר ממראה עיניים ומגע בידיים, דודי קוכמייסטר מזמין אתכם לאולם התצוגה הייחודי של Brickim ArcBeton, ביוחנן הסנדלר 3 בהרצליה, בו תוכלו להתרשם, לגעת ולהרגיש את העוצמה והרכות שבבטון.